Zanussi ZTE 170

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZTE 170 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

oma 04-10-2017

Wasdroger net 2 jaar oud en al kapot

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Droogt goed maar al naar net 2 jaar en dus uit de garantie kapot.
Eletrolux gebeld ,reparatie kost zeker paar honderd euro .
Te gek.
Dus maar nieuwe gekocht .

Minpunten

• te snel kapot
  • slechte service

Klinge 12-06-2017

Korte levensduur Zanussi

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Zo goed als alles in de woning is van Zanussi, vriezer wasmachine droger en zo nog een paar dingen. De droger op 20 september 2013 aangeschaft, gister 11 juni 2017 gaf was het einde oefening. Haperen tussen aan en uit, vreemd geluid uit de droger. Uit voorzorg niet meer aan gebruikt en op zoek naar een andere droger. We waren altijd zeer tevreden over Zanussi droger. Deed het altijd goed maar een levensduur van iets meer dan 3,5 jaar is niet wat je van een droger mag verwachten. Uit de berichten maak ik op dat er iets met de printplaat kan zijn maar dat de kosten beter besteed kunnen worden aan een nieuwe droger.

Anne-Mary 15-10-2016

Zanussi ZTE170 Prima

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Prima condensdroger, gekocht in 2008 voor € 450. 2x p/w gebruikt. Zuinig op geweest. Nu, okt 2016, beetje schurend geluid te horen. Voor de zekerheid gaattie weg. Nieuwe gekocht. Wederom Zanussi maar deze keer warmtepomp. Hoop er nu ook weer 8 jaar mee te kunnen doen. 👍

Pluspunten

• Goede kwaliteit/prijs
  • Makkelijk instelbaar

Familie 13-09-2016

Geweldig apparaat vreselijk jammer van de korte levensduur

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Op 19 juli 2010 gekocht op 28 juli 2010 geplaatst. Doet nu helemaal niets meer. Bekend probleem volgens de reviews. Had gehoopt het te kunnen laten repareren met alleen de kosten van voorrijden en het uurloon van de monteur maar moet ook de printplaat betalen van € 200. Dus minimaal € 300 kwijt. Dat wordt lastig te organiseren, ook een nieuwe is dan geen optie en buiten drogen ook niet.
Waardeloos. Zanussi is toch een goed merk met goede service dachten we.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Grote deuropening

Minpunten

• Levensduur

ab noordoven 24-08-2016

Droger na 4,5 jaar kapot. Productiefout printplaat.

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Droger in maart 2012 aangekocht. Doet nu na 4 jaar niets meer. Productiefout, printplaat kapot. Hiervoor werkte hij prima. Levensduur is te kort.

Minpunten

• korte levensduur
  • productiefout

Blessed01 23-07-2016

Goede droger maar jammer van de duurzaamheid

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Heb de droger in 2010 aangeschaft. Is een fijne droger en makkelijk te bedienen. Heeft ook voldoende functies. Ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Ben er erg zuinig op geweest en was dan ook verbaasd toen hij van de 1 op het andere moment niets meer deed. Ik lees bijna overal dat het aan de printplaat ligt. Iets wat bij deze drogers die aangeschaft zijn in 2010 een bekend probleem is. Reparatie word bijna net zo duur als een nieuwe droger.

Ik ben erg zuinig op de droger geweest en mag toch wel verwachten "Zanussi" dat de droger in verhouding met wat hij gekost heeft wel langer mee had mogen gaan dan 6 jaar toch? Kan helaas niet direct een nieuwe kopen en zal even moeten sparen. Heb ik even mazzel dat het zomer is! Maar als de zomer straks voorbij is heb ik een probleem! Erg jammer Zanussi!

Officiele reactie van Zanussi 25-07-2016

Wij begrijpen dat u dit jammer vindt. Wij willen graag kijken of wij hierin iets voor u kunnen betekenen. Zou u uw contactgegevens kunnen sturen naar consumercare@electrolux.nl?

Els
Zanussi Webcare

Leonie_1984 11-06-2016

Lage Duurzaamheid

Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Ook mijn droger in 2010 gekocht na goede reviews toentertijd. Vorige week ging de droger ook ineens niet meer aan. Na informatie op internet opgezocht te hebben over wat het probleem zou kunnen zijn, zie ik alleen maar mensen met hetzelfde probleem.
Wat een kat in de zak!

Voor de periode dat de droger in het bezit is, heeft de droger wel erg veel geld gekost.
Waarschijnlijk is het probleem net als bij anderen de printplaat wat bijna net zoveel geld kost als een nieuw droger.

Lisanne 06-01-2016
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Fijne droger met voldoende functies! Heb hem in januari 2010 aangeschaft en maandag ineens doet hij helemaal niets meer.. Vermoed het zelfde proleem als alle andere reviews die ik hier lees. Zanussi ik mag wel verwachten dat een droger langer mee gaat dan net 6 jaar toch?

Officiele reactie van Zanussi 07-01-2016

Dat is inderdaad heel vervelend. Wij willen u vragen uw gegevens te sturen naar consumercare@electrolux.nl

Bruining 20-01-2016

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Via de service dienst van electrolux afgeblaft, totaal geen coulance of medeleven dat machine na 4 en half jaar stuk ging. Via hier oplossing gedaan via youfix. Zanussi wou 125 euro rekenen, zelf voor 63 euro opgelost. Maar nooit meer iets van deze groep.mvg Bruining

Lisanne 21-01-2016

Ik heb contact met hen opgenomen en gisteren is er een monteur van electrolux geweest. Het probleem is inderdaad de printplaat. Moest de voorrijkosten en loon betalen( vooraf is dit aangegeven) is voor totaal € 110 gemaakt. Nu hopen dat hij nog een paar jaar mee gaat;)

Frisbie68 12-11-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Ook hier het model van 2010,tevens plots defect. Alle reviews lezende leek het me een gevecht met Zanussie over verantwoordelijkheid over een fabricagefout te veel energie kosten. Het is gewoon de laatste Zanussi die ik (en mijn kringen) zal aanschaffen.
De reparatie gedaan via YouFixit, Printplaat eruit gehaald, verstuurd en gerepareerd weer terug. Was een kleine uitdaging als je niet gewend bent apparaten uit elkaar te halen, trots dat het toch gelukt is.

pien67 10-11-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Ik heb deze droger al een tijd en tot nu toe zonder problemen. Ik baal er alleen van dat ik altijd het waterreservoir moet leeggooien. Is er een manier om het slangetje dat achterin de machine zit aan te sluiten zodat het waterreservoir niet meer volloopt?
Het slangetje zit wel aangesloten, maar het waterreservoir loopt gewoon vol, dus blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan of over het hoofd gezien?

Frisbie68 12-11-2015

Zelfde uitdaging aangegaan na mijn aanschaf. Werkt alleen als de afvoer lager is dan het apparaat. Ik was er ook erg verbaast over, heb de keuze gemaakt toch maar de afvoerbak vol te laten lopen. Terwijl dit toch echt een punt was waarom ik voor dit apparaat heb gekozen.

Luwi25 17-09-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Droger prima 5 jaar kunnen gebruiken. Zoals ik hier en op meerdere site heb gelezen, heeft de droger opeens begeven. Giteren wou ik mijn was zoals normaal gaan drogen maar geen teken van leven meer. Er brand geen lamp en lijkt alsof de droger geen stroom krijg. Zoals ik lees is dit een bekent probleem van de drogers die in 2010 gekocht zijn. ( printplaat probleem ) Ik weet niet als iemand al een fatsoenlijke oplossing met Zanussi kon vinden.

Luwi25 03-10-2015

Even een update over de status van de droger.
Na overwegen heb ik de printplaat naar eerder genoemde monteur van http://www.youfixit.eu/nl/Zanussi_ZTE285.htm gestuurd.
De volgende dag kreeg ik mjn pakket terug met de gerepareerde printplaat.Die heb ik weer gemonteerd en de droger werkt weer.

Met deze reparatie ben ik een stuk goedkoper uitgekomen en ik heb ook nog 1 jaar garantie op de reparatie van de printplaat.

Robru64 18-09-2015

Vandaag toch nog even verder gezocht op Internet voor een goedkopere oplossing voor de kapotte printplaat, en die vond ik hier: http://www.youfixit.eu/nl/Zanussi_ZTE285.htm
Hier kun je o.a. terecht voor de volgende merken: Electrolux, AEG en Zanussi.

Officiele reactie van Zanussi 18-09-2015

Wij verzoeken u contact op te nemen met onze servicedienst op 0172-468 172 zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Luwi25 24-09-2015

Na contact met Electrolux toch monteur laten komen, Ja het is de printplaat. voor minder dan ongeveer 150 euro kan hij niet gemaakt worden. ( 60 euro weggespoeld voorrij kosten ). Voor mij in ieder geval nooit meer Zanussi

mescaline 13-07-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Helaas heeft die van ons het ook begeven na iets langer dan 3 jaar. Waarschijnlijk hetzelfde probleem als de vorige mensen al hebben aangegeven, de printplaat. Maar de reparatiekosten zijn zo hoog dat je je afvraagt of het wel de moeite waard is. In ieder geval niet de duurzaamheid die ik had verwacht van een merk als Zanussi.

Officiele reactie van Zanussi 15-07-2015

Wij begrijpen dat het vervelend is als uw apparaat een storing heeft. Wij verzoeken u contact op te nemen met onze servicedienst zodat wij samen tot een oplossing kunnen komen.

Robru64 25-07-2015

Of zie hier:

Robru64 25-07-2015

Deze link moet het zijn ;)

Maanraad 27-05-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Helaas heeft hij het begeven, maar volgens mij hebben we m al 7 jaar. Hij heeft bijna dagelijks gedraaid en is sindsdien 1x gerepareerd. Nu hoor je hem "slepen". Hij krijgt de trommel niet meer rondgedraaid. Dan gaan alle alarmbellen af en knipperen er twee rode lampjes. Tijd voor een nieuwe. Misschien wel een vergelijkbare, al is er in 7 jaar tijd een hoop nieuwe technologie ontwikkeld. Iemand n goede tip?

robbbert01 22-01-2015
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Wij hebben deze droger aangeschaft in 2010. Helaas heeft de droger het begeven. Wij hebben contact gezocht met Electro-Magazijn, die heeft ons probleem doorgespeeld aan de fabriek van Electrolux. Het probleem: apparaat werkt niet meer. De monteur is hier geweest en heeft bevestigd dat de printplaat van het apparaat stuk is gegaan. In eerste instantie zou ik de reparatie volledig moeten betalen, hier ben ik echter niet mee akkoord gegaan. Gezien de levensduur van dit apparaat zou hij het niet moeten begeven. Ik heb schriftelijk contact opgenomen met Zanussi Nederland en wij hebben gelukkig snel samen een oplossing gevonden, namelijk de volgende dag. De monteur komt nu nogmaals langs en het onderdeel wat gerepareerd moet worden hoeft niet betaald te worden. Ons worden alleen de voorrijkosten en arbeidsloon eenmalig berekend. Ik ben tot nu toe tevreden met deze oplossing. Nu hoop ik dat mijn machine volgende week na het bezoek het weer een tijdje gaat doen.
Ik vind het op dit moment keurig opgelost van Zanussi/Electrolux.

De machine werkte voorheen echt goed zonder problemen. Wat je van een droger kunt verwachten dat deed hij.

Golob 12-08-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Ook onze droger heeft het na 4 jaar begeven. Printplaat stuk. De klantenservice heeft aangegeven dat ik een nieuwe printplaat kan bestellen voor €170. Heel teleurstellend van zanussi dat ze niets willen doen. Dus nooit meer dit merk

Officiele reactie van Zanussi 13-08-2014

Wij betreuren het dat uw wasdroger niet meer functioneert. Inmiddels hebben wij op uw mail gereageerd en om aanvullende informatie gevraagd. Zodra deze in ons bezit zijn, kunnen wij een oplossing zoeken.

boekweitlaan 13-08-2014

Hoi Golob, ik heb net een klacht naar Zanussi gestuurd even kijken wat voor reactie ik terug krijg. Het is gewoon belachelijk ik ken mensen die al meer dan 10 jaar met een droger doen. Als ze er niets aan doen dan ga ik er met de

http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/eerdere-uitspraken/35292/defecte-printplaat-condensdroger-behoefde contact opnemen.

Barten1960 15-08-2014

Ik heb dezelfde klacht gehad. Ik heb via een witgoedzaak hier in de regio een nieuwe printplaat gekregen. Zij hadden contact opgenomen met vertegenwoordiger van Zanussi en ik heb volgens mij uiteindelijk 130 euro betaald inclusief montage. Het feit blijft echter dat het een bekent probleem is bij dit type gezien de recensies rond de 3 jaar stoppen ze ermee. Mijn oude droger was 15 jaar oud! Ik zie nu op uw review een reactie van Zanussi!! Ik heb hen indertijd gemaild en nooit een reactie gekregen! Ben benieuwd naar de oplossing van hen. Graag lees ik deze op de site.

DirkSl 04-02-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Nog een voor de statistieken.
Gekocht in 2010 en nu gestopt met werken tijdens drogen, dus lijkt sterk op hetzelfde kapotte printplaat probleem.
Ook model ZTE 285 heeft dit probleem en daar word bij de reviews nu gereageerd door Zanussi en kosteloos de printplaat vervangen als dit inderdaad het probleem blijkt te zijn.
Maar eens even een mail sturen naar het daar gemelde consumercare@electrolux.nl, ben benieuwd!

DirkSl 11-02-2014

Vandaag Monteur lang geweest. Inderdaad de printplaat en is meteen kosteloos vervangen.

Zou wel zo netjes zijn van Electrolux om Barten1960 (en anderen die al geld hebben uitgegeven aan het vervangen van de printplaat) deze onkosten te vergoeden!

Robru64 21-07-2015

Inmiddels is er door de servicedesk van Zanussi na mijn verzonden e-mail binnen 24 uur telefonisch contact met me opgenomen.
Het is nu duidelijk dat voor een x-aantal machines uit 2010 die binnen een bepaalde serie vallen, een coulance regeling is voor de printplaat. Je betaalt dan alleen voorrijkosten en het arbeidsloon.
Wat wel erg vreemd is dat als je ze telefonisch om die bewuste serienummers vraagt, ze je die niet geven. Terwijl dat afd. Consumenten'belangen' dat wel weet en die bewuste serienummers gewoon heeft liggen die binnen de coulance vallen.
Als de machine namelijk buiten de coulance regeling valt, kost de printplaat zo'n 200 euro, met de kosten van de monteur erbij zit je dan al boven het bedrag uit van een nieuwe.
Nu pakken ze gewoon even de voorrijkosten en arbeidsloon mee door je te verplichten een monteur van Electrolux te laten komen.
Niet echt klantvriendelijk, Electrolux!!

Robru64 21-07-2015

Hier kun je o.a. terecht voor de volgende merken: Electrolux, AEG en Zanussi.

DirkSl 15-11-2014

Sorry voor de late reaktie N00ick, kom hier niet vaak meer.

Ik heb Elektrolux duidelijk aangegeven via links naar oa. kieskeurig website reviews dat het hier duidelijk om een produktie fout gaat en dat ik vind dat dit buiten de garantie om zou moeten worden verholpen. Heeft me trouwens een paar emails heen en weer gekost dus blijven proberen zou ik zeggen. Ze zouden me kapotte printplaat of niet, de reparateur kosten in rekening brengen en ik ben daar niet mee akkoord gegaan. Kosteloos de printplaat vervangen Maar ik heb wel aangegeven de kosten te betalen als het niet de printplaat zou blijken te gaan.
Hopelijk neemt dit bedrijf z'n verandwoordelijkheid.
Succes!

Barten1960 05-02-2014

Dank je voor de tip, weliswaar is mijn printplaat inmiddels vervangen maar ik ga toch proberen om de gemaakte kosten te verhalen.

N00ick 17-10-2014

Hallo Dirk,
hoe heb je dat kunnen regelen dat ze het kosteloos wouden herstellen? Ik heb ook een ZTE170, ook gekocht in juli 2010. En ik heb contact opgenomen met de electrolux. En ze zeiden dat het niet in garantie valt, dus 78€ voor een hersteller te laten komen. En ze betalen ook de printplaat niet omdat het niet meer in de garantie periode valt.

Robru64 20-07-2015

Ook hier hetzelfde probleem met de Zanussi ZTE 170 uit juli 2010, vanavond gestopt tijdens het drogen. Geen brandende lampjes meer. Ga morgen contact opnemen met Electrolux. Dit moet absoluut een fabricagefout o.i.d. zijn met de printplaat, het Internet staat er vol mee...
Ik hou jullie op de hoogte van de conversatie met Electrolux.

margotbrink 30-01-2014
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Van een Bosh droger overgestapt op een Zanussi. In de veronderstelling dat het kwaliteit verhaal heus wel mee zou vallen. Nu 2 jaar en 3 maanden verder (3 maanden buiten de garantie) stopt de Zanussi droger ermee. Klantenservice Zanussi biedt totaal geen service. Helaas pindakaas is de mededeling. Dat was eens maar nooit weer een product van Zanussi!!

Hans joke 24-12-2013
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Na 3 jaar stopte de droger spontaan. Bij navraag blijkt er een kapotte printplaat in te zitten. Dit mag natuurlijk niet na 3 jaar.. Blijkt dus meer voor te komen bij dit type welke rond 2010 zijn verkocht. Dit zou zanussi moeten oplossen en deze machines moeten voorzien van een nieuwe printplaat. Wellicht heeft iemand ervaring hiermee.

Barten1960 04-01-2014

Ik heb zelfs op de site van Zanussi deze melding gedaan maar daar wordt niet eens op gereageerd. Ook heb ik gebeld maar daar kreeg ik ook geen respons. Kon een monteur laten komen met voorrijdkosten van 75 euro. Wanneer het de printplaat zou zijn zou het rond de 250 euro kosten. (totaal meer dan ik voor het apparaat betaald heb) Wanneer ik dan besloot een nieuwe te bestellen zou ik korting krijgen. Ik had het apparaat via een internetwinkel gekocht. Heb uiteindelijk Lunenburg uit Loosbroek gebeld die toevallig een gratis voorrijdkosten actie hadden en die hebben het super opgelost. Zij vertelden dat de printplaat inderdaad ruim 250 euro kostte. Maar hij zou gaan overleggen met een vertegenwoordiger van Zanussi. Uiteindelijk heeft hij een deal kunnen maken met de vertegenwoordiger, wat betekende dat ik in totaal 135 euro kwijt was voor totale herstel. Hij werkt weer prima en ik heb weer 2 jaar garantie op de printplaat.

neibas84 05-11-2013

WAARDELOOS!!
In de 3 jaar dat hij gewerkt heeft, deed hij het prima. Helaas is ook mijn droger in de maand dat ik hem 3 jaar had kapot gegaan. Hij doet helemaal niks meer. Net als vele voor mij lees ik nu.
Lijkt wel alsof Zanussi die dingen geprogrammeerd heeft om direct na het 3 jaar kapot te gaan. Van een droger verwacht ik toch wel dat die minimaal 3x zo lang mee mag gaan!

Annelies uut Grun 20-10-2013
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Prima droger, makkelijk in gebruik. Alleen ging deze na 2,5 jaar plotseling stuk. Ik gebruikte de droger ongeveer 2 keer per week en was er zuinig op.

Barten1960 16-09-2013
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Tot het moment dat hij er na precies 3 jaar mee stopte een prima apparaat. Maar ik verwacht niet dat een droger na 3 jaar al mankementen vertoont. Mijn vorige droogtrommel heb ik 15 jaar gebruikt. Ik gebruik de droger in de zomer helemaal niet en in de winter 1/2 x per week een trommel. Dus niet eens intensief. Als ik dan andere reviews lees zie ik dat er meer zijn die slechte ervaringen hebben (dat het apparaat er na 2,5 - 3 jaar mee stopt). Zal een slechte productie zijn geweest?

Barten1960 04-01-2014

In vervolg op mijn Review. Eerst via Zanuzzi zelf geprobeerd maar daar waren de voorrijdkosten al zo hoog en het was weinig bemoedigend wat ik te horen kreeg. Daarna een bedrijf hier uit de buurt ingeschakeld en die hebben weliswaar met behulp van vertegenwoordiger van Zanussi een deal kunnen maken zodat ik uiteindelijk voor 135 euro een nieuwe printplaat erin had zitten. Hij werkt nu weer uitstekend en ik heb weer 2 jaar garantie op de printplaat. Met dank aan Lunenburg Loosbroek!

nathaliet 17-08-2013
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Na 3 jaar doet de droger het niet meer. De printplaat is doorgebrand.
Blijkt wel weer dat goedkoop duurkoop is.

Barten1960 16-09-2013

Bij mij hetzelfde verhaal. Er is welliswaar nog geen monteur bij geweest maar de wasdroger doet niets meer er brandt ook geen enkel lampje. Ik houd mijn hart vast. Mijn wasdroger is deze maand precies 3 jaar oud.

MartijnV87 26-11-2012
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Eerst gedacht wel een goed apparaat gekocht te hebben alleen nu na 2,5 jaar doet het apparaat helemaal niets meer. Waarschijnlijk is de printplaat kapot. Ik begin niet meer aan een Zanussi maar ik zal de volgende keer eerder voor een Miele gaan. Al met al waardeloze machine.

CNH 16-07-2012
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Wij hebben deze droger nu 3,5 jaar. Tot voor kort waren wij erg tevreden met het product.

Echter sindskort droogt het apparaat niet meer! Het programma lijkt gewoon te werken, maar stopt niet meer. En er komt noch water in het waterreservoir, noch pluis in het bakje. Het apparaat en de kleding wordt erg heet. Al van alles geprobeerd, apparaat helemaal schoongemaakt (zowel de trommel met azijn) als van binnen om al het pluis te verwijderen. Niets lijkt te baten! Tevens gecontroleerd of de ventilator nog werkt, en dit is ook gewoon het geval. Heeft iemand een idee?! Mag toch niet na 3,5 jaar al defect zijn!!!

denaldehippie 19-08-2012

hallo

waarschijnlijk moet je de condensor reinigen.

in de gebruiksaanwijzing vind je hoe dit moet.

RuudSni 02-10-2012

Het zal wel opgelost zijn. Ik denk dat de snaar die de trommel aandrijft defect is. Hetzelfde heb ik nu met mijn 12 jaar oude Zanussi. Vandaag een ZTE 170 besteld.

SjoerdBeukers 24-04-2012
Geschreven voor: Zanussi ZTE 170

Ik heb deze droger nu bijna 3 jaar en ben er erg tevreden over. Ik heb van de week de deur van kant verwisseld (wat voor iedereen die een beetje handig is geen enkel probleem hoeft te zijn) en het heeft me een inzicht gegeven in het design en de deugdelijkheid van dit apparaat. het is geen 3000 euro machine laat dat duidelijk zijn maar er is wel degelijk nagedacht over het design van het apparaat.

Het loont de moeite om af en toe de 2 schroefjes van de deur, waarin het filter valt, los te draaien en even het opgehoopte stof te verwijderen. dit is echt heel simpel. ik snap niet dat zanussi hier schroeven heeft gebruikt. hier hadden makkelijk clipjes gebruikt kunnen worden, dit had het schoonmaken veel makkelijker gemaakt.

Al met al een prima machine!

Gedi 03-09-2012

Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van deze machine en zou je dankbaar zijn als je me kan vertellen hoe de deur omgezet kan worden. De scharnieren is geen enkel probleem maar we zitten met de sluiting van de deur in de machine zelf Op de 1 of andere manier lukt het niet om de sluiting van links naar recht te krijgen de deur zelf vormt geen probleem Door de vakman (lees zanussi) het te laten doen kost maar liefst 100 euro

Sjoerd Beukers 05-09-2012

Je haalt eerst de bovenplaat eraf door de schroefjes aan de achterkant los te halen. vervolgens schuif je simpel de bovenkant naar achter. vervolgens de torx schroeven van de 2 zijplaten aan de achterkant verwijderen en nog een paar schroeven aan de voorkant/bovenkant van de zijpanelen. de zijpanelen moet je geloof ik omhoog schuiven dacht ik om ze los te krijgen. nu kan je de kabel van de sluiting scheiden van de rest van de kabelboom. gewoon het plakbandje openmaken en vervolgens weer dichtplakken. met 1 of 2 schroeven kan je de sluiting nu losschroeven. na het overzetten van het blindplaatje kan je de sluiting op z'n kop precies aan de andere kant weer vastschroeven. nu nog even de overlengte vastzetten met tape of kabelbandjes en de droger kan weer in elkaar.... succes en veel plezier met je 100 bespaarde euro's